На головну сторінку
   
Русский | English

 


ОСНОВНІ РОЗДІЛИ:

Новини
ПРО НАС
Засновники
Партнери
Персоналії
Заходи
Контакти




СПІЛЬНІ ПРОЕКТИ:

Громадська
моніторингова
комісія

Культура
добросусідства

Школа для влади
Історичний досвід
добросусідства

Толерантність в ЗМІ
"Студентський клуб"

 

АКТУАЛЬНО:

Міжнародна
науково-практична
конференція
"Культура миру і
формування
толерантності в
мультикультурному
суспільстві"


Міжнародний день
толерантності

 

ПЕДАГОГИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ АР КРИМ ГОТОВІ З НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ВПРОВАДЖУВАТИ КУРС «КУЛЬТУРА ДОБРОСУСІДСТВА»


Україна, АР Крим , Сімферополь - 19-24 вересня, 2013

З 19 по 24 серпня у м. Сімферополі на базі ЗОШ № 5 пройшов ряд заключних семінарів з навчання методики викладання спеціального кримознавчого курсу «Культура добросусідства» в початковій і середній школі. Протягом шести днів чотири групи педагогів зі шкіл м. Сімферополя , м. Саки , м. Феодосії , Сімферопольського , Білогірського , Бахчисарайського , Сакського , Кіровського , Первомайського районів розглядали способи впровадження курсу в школі і практично вчилися працювати у сфері виховання добросусідства у сучасних учнів.

Робота з навчання педагогів загальноосвітніх установ півострова на даному етапі проекту закінчилася. Протягом трьох місяців, з червня по серпень, пройшли навчальні семінари-тренінги для вчителів з усіх шкіл АР Крим.

- За наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту АРК ми спробували охопити всі школи Криму за найкоротші терміни, - розповідає Олег Смирнов, голова ІДЦ «Інтеграція та розвиток» , керівник проекту «Підтримка розвитку міжкультурної освіти в Криму». - Планувалося до нового навчального року підготувати мінімум двох вчителів з кожної школи для впровадження курсу «Культура добросусідства» в 1-х , 5-х класах. Заявок надійшло дуже багато. І на сьогодні у нас зібралися ще групи.

За словами організаторів, зараз також ведеться робота з групами вчителів, які проходили апробацію курсу в 2008 році, і на даний момент вони проходять перепідготовку. Вчителі Сакського, Сімферопольського і Джанкойського районів вже пройшли такі семінари.

Підготовленим вчителям буде з чим працювати. Міністерство освіти готує до нового 2013\2014 навчального року робочі зошити з кримознавчого курсу «Культура добросусідства» для учнів 1-х та 5-х класів.

ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ:

Редька Олена Василівна , Молодіжненська зош № 1, Сімферопольський район: Це зовсім інший підхід до навчання, виховання, розвитку учнів, що, безсумнівно, необхідно для виховання нових дітей в новий час. Система, за якою працює школа, відстала років на двадцять, особливо в сільській школі. Поміняти її неможливо, враховуючи ЗНО, але якісь кроки хоча б на деяких предметах, які не так значимі для вступу, зробити можна. Потрібно почати з себе. Цей курс добре вписується в класне керівництво, уроки художньої культури, музики, позакласні години добросусідства. Тренінги в групах, практичні заняття змусили мене задуматися глибоко про питання, які ми часто обговорюємо, але не розуміємо їх важливості до кінця. Завдяки тренінгам можна подивитися на питання виховання патріотизму, громадянської позиції, толерантності з іншого боку. Мені було дуже цікаво, шкода тільки, що я не приєдналася до викладачів курсу «Культура добросусідства» спочатку шляху, і відчуваю, що багато часу втрачено. Але все ще попереду.

Мустофаєва Ріяна Руждіївна , Скворцовська зош , Сімферопольський район: Я вперше на курсах і залишилася дуже задоволеною. Сподобалося, що замість звичних лекцій були також і практичні заняття. Цікаво, коли ми не тільки слухаємо, але і самі практично застосовуємо знання, проживаємо цей досвід самі, щоб дати його дітям. Я потрапила в дуже хорошу групу, де познайомилася з цікавими особистостями. Я планую використовувати отримані знання вже зараз.

Ракова Ольга Іванівна , НВК «Школа-ліцей» ім. 10- річчя незалежності України , м. Сімферополь: З усіх викладачів мені запам'яталася Ірина Володимирівна Брунова-Калісецька, яка давала основи соціально-педагогічної тренінгової роботи з дітьми. Ми розбирали психологічні передумови конфліктних ситуацій, і ця інформація, безумовно, корисна нам не тільки в роботі, але і в житті. Також запам'яталися заняття Медведєвої Ганни Олексіївни, яка вчила, як проводити уроки, використовуючи історичні факти про Крим. Це дозволяє заглянути вглиб предмета. Мені, як молодому спеціалісту, який нещодавно закінчив ВУЗ, буває непросто працювати з батьками учнів, тому що нас цьому не вчили. Але тут нас навчають ще і тому, як вести себе з батьками, як поставити себе серед учнів. Безумовно, корисними були заняття з розв'язання конфліктів: ми розглянули суть і етапи конфлікту. Тепер я бачу, як практично діяти в різних ситуаціях. Були теоретичні знання, але ми не знали, як їх застосовувати. А на цих семінарах все стало ясно. Я дуже хочу провести презентацію даного курсу для своїх колег. На курсах знайшла підтвердження важливості мовного підходу до викладання в багатонаціональній школі. Для встановлення довірчих відносин між представниками різних національностей важливо знати хоча б слова вітання на мові співрозмовника. Що ще приємно, що курс не оцінюється, і немає контролю ні з боку адміністрації, ні з нашого боку по відношенню до учнів. Оцінка нашої роботи приходить з часом, в процесі виховання учнів.

Буденкова Лариса Євгенівна, Новожиловська зош, Білогірський район: Отримала величезне задоволення. Не думала, що буде так цікаво. Дізналася багато нового необхідного для роботи. Вважаю, що цей предмет дуже потрібний в школах. Все, що прослухала, буду застосовувати з задоволенням. Перший раз не хочеться їхати з цих курсів.

Все сподобалося. Дали дуже багато матеріалу, підняли загальний настрій. Допомогли підняти давно забуте. Дали ключі до дії. Дякуємо за професіоналізм кожного. Хочеться вірити, що в практичній діяльності можна здійснити багато чого.

Шановні колеги! Величезне спасибі за посил, за добрий «стусан», за натхнення і готовність до нового творчого пошуку. Дуже корисна практика, вправи. Буду застосовувати.

Отримала величезне задоволення від курсів. Кожен тренер – професіонал своєї справи, захоплена, творча особистість. Не пошкодувала жодного дня відпустки, проведеного тут. Дійсно зарядилася інноваціями, позитивізмом, творчістю, енергією Вас – дорогі тренери! Дякую!

Курси дуже сподобалися: примусили по-новому подивитися на очевидні, здавалося б, речі. Дякую доброзичливій і захопленій команді викладачів-тренерів. Особливо сподобалися і захопили заняття Медведєвої Ганни Олексіївни і Араджионі Маргарити Анатоліївни. Велику роль зіграли тренінги: дійсно, поки «не пропустиш через себе», неможливо до кінця побачити всі пріоритети такої вправи. Багато речей, подання (традиційні для мене) потрібно додумати! Спасибі за все!

Курс дуже цікавий і пізнавальний. Плюси: теорія відразу ж відпрацьовується на практиці; все проходить в позитивному настрої; структурованість матеріалу. Мінуси: хотілося б окремо отримати інформацію для віку 18-21 рік. Побажання: щоб якомога швидше уроки в школах почали проводитися в такому ключі.

 

 

 


БАЗА ДАНИХ:

Бібліотека
Публікації
Інформаційно-
довідкові
матеріали
Архів новин
Фотогалерея
Аудіоматеріали
Відеоматеріали



ПУБЛИКАЦІЇ:

"Культура добросусідства": Програми інтегрованого курсу і методичні рекомендації для навчальних закладів АРК, 2007

 

ФОРУМ:

Війти у форум

 

 
 2007-2013 © Центр міжкультурної просвіти і толерантності;  Дизайн: Андрій Мартовой
 
На головну сторінку