На головну сторінку
   
Русский | English

 


ОСНОВНІ РОЗДІЛИ:

Новини
ПРО НАС
Засновники
Партнери
Персоналії
Заходи
Контакти




СПІЛЬНІ ПРОЕКТИ:

Громадська
моніторингова
комісія

Культура
добросусідства

Школа для влади
Історичний досвід
добросусідства

Толерантність в ЗМІ
"Студентський клуб"

 

АКТУАЛЬНО:

Міжнародна
науково-практична
конференція
"Культура миру і
формування
толерантності в
мультикультурному
суспільстві"


Міжнародний день
толерантності

 

НА КРУГЛОМУ СТОЛІ У СІМФЕРОПОЛІ ПІДБИЛИ ПІДСУМКИ ПРОЕКТУ З ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ В КРИМУ


Україна, Сімферополь - 21 листопада 2013

Центр «Інтеграція та розвиток» за підтримки dvv - international ( Інституту з Міжнародного Співробітництва Німецької Асоціації Народних Університетів, м. Київ) протягом двох років реалізує в Криму проект з формування толерантності та культури добросусідства. Про успішність проекту говорить той факт, що вже на другому році реалізації він отримав і державну підтримку від Республіканського комітету АР Крим у справах міжнаціональних відносин і депортованих громадян. На підсумковому круглому столі, який відбувся 21 листопада на базі КРУ «Етнографічний музей», було презентовано результати роботи та виявлено шляхи подальшого розвитку проекту.

Про результати діяльності за проектом розповів виконавчий директор ИИЦ «Інтеграція та розвиток» Олег Смирнов.

- Наш проект стосувався не тільки сфери освіти молоді, але більшою мірою сфери освіти дорослих. Ця діяльність обумовлена необхідністю поліпшення спілкування між адміністраціями шкіл, класними керівниками та батьками учнів. Причому мається на увазі спілкування як у сфері організації діяльності школи, так і в сфері виховання толерантності на рівні громади. Тому для вирішення цих завдань була запропонована методика проведення відео-клубів для дорослих. Також у даному проекті ми хотіли вийти за рамки навчання лише вчителів та батьків. Тому в ході проекту було проведено також і навчання медіації (мирному вирішенню конфліктів) лідерів громад в 5 кримських регіонах, – зазначає Олег Смирнов.

Він також повідомив, що в рамках даного проекту «Формування толерантності та культури добросусідства в кримському співтоваристві» 40 вчителів пройшли навчальний курс з методики роботи з відео - фільмами. Після чого підготовлені тренери з числа вчителів провели 54 відео-клуба в поліетнічних населених пунктах Криму. Як відгукуються самі вчителі, для таких зустрічей-дискусій з батьками вони використовували відео-ролики з різних тем, пов'язаних з проблемами дискримінації, інтолерантності, міжконфесійних конфліктів. Часто на зустрічах порушувалося і питання міжконфесійних відносин у змішаних сім'ях.

Багато вчителів відзначили складності у встановленні контакту з батьками на перших зустрічах відео-клубів. Але цілеспрямована мотиваційна робота привела до позитивного результату: з кожною новою зустріччю батьки все більш активно обговорювали аналізовані теми і навіть змінювали свою думку або ставлення до обговорюваної проблеми після переглянутих фільмів. На допомогу тренерам було підготовлено та презентовано друге видання посібника «Як організувати дискусії з фільму? Методичні рекомендації» (автори - В. Потапова , О. Скрипник ).

Про позитивні результати даної роботи говорять і дані фокус-групових інтерв'ю. До проведення відео-клубів з батьками учасники були не готові відкрито обговорювати зазначені проблеми, спостерігалося стереотипне ставлення до репатріантів, відзначалися проблеми взаємин з сусідами різних конфесій і ряд інших проблем. Після участі в дискусіях батьки відкрито говорили про локальні проблеми і ділилися особистим досвідом, стали більш терпимо відноситься до інших етнічних груп, розуміти необхідність більш активної виховної роботи на рівні громади з усіма верствами населення. Деякі батьки також відзначили, що навіть протягом багатьох років зустрічей на батьківських зборах вони не впізнали один одного так, як їм вдалося це зробити в ході цих дискусійних зустрічей.

Крім методики проведення відео-клубів, в локальних спільнотах використовувалися форми роботи з використанням медіації. Лідери спільнот з п'яти кримських регіонів пройшли навчання медіації, після чого провели по дві таких зустрічі у своїх громадах. Кожен з них відзначає, що в ході проекту не раз доводилося звертатися до отриманих знань в ході своєї громадської роботи. Знання та навички стали в нагоді, щоб мирно вирішувати як побутові сімейні конфлікти, так і конфлікти між сусідами і односельчанами.

У ході діяльності проекту видано брошуру «Можливості навчання медіації представників громад», а також готується до видання публікація «Можливості використання медіації при вирішенні локальних конфліктів».

Крім безпосередніх учасників проекту на круглому столі були присутні представники виконавчої влади та місцевих органів самоврядування, завучі з виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Криму, представники громадських організацій. Всі вони висловили інтерес до діяльності проекту та бажання використати даний досвід у своїй роботі.

 

 


БАЗА ДАНИХ:

Бібліотека
Публікації
Інформаційно-
довідкові
матеріали
Архів новин
Фотогалерея
Аудіоматеріали
Відеоматеріали



ПУБЛИКАЦІЇ:

"Культура добросусідства": Програми інтегрованого курсу і методичні рекомендації для навчальних закладів АРК, 2007

 

ФОРУМ:

Війти у форум

 

 
 2007-2013 © Центр міжкультурної просвіти і толерантності;  Дизайн: Андрій Мартовой
 
На головну сторінку