На головну сторінку
   
Русский | English

 


ОСНОВНІ РОЗДІЛИ:

Новини
ПРО НАС
Засновники
Партнери
Персоналії
Заходи
Контакти




СПІЛЬНІ ПРОЕКТИ:

Громадська
моніторингова
комісія

Культура
добросусідства

Школа для влади
Історичний досвід
добросусідства

Толерантність в ЗМІ
"Студентський клуб"

 

АКТУАЛЬНО:

Міжнародна
науково-практична
конференція
"Культура миру і
формування
толерантності в
мультикультурному
суспільстві"


Міжнародний день
толерантності

 

КРИМСЬКИЙ ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ «КУЛЬТУРИ ДОБРОСУСІДСТВА» БУВ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ НА ЗАКАРПАТТІ, БУКОВИНІ І В ОДЕСІ


Україна, Одеса, Чернівці, Ужгород - 11 вересня, 9 жовтня, 11 жовтня 2013

За даними досліджень Інституту соціології НАН України в останні роки спостерігаються тенденції до збільшення інтолерантності в суспільстві, особливо в регіонах з етнічною міграцією. Міжетнічні та міжконфесійні проблеми, з якими історично першим зіткнувся кримський регіон, змусили кримчан швидко реагувати на зміни і знаходити рішення мирного існування. Досвід Криму унікальний також і тим, що вже більше п'яти років тут успішно впроваджується в систему освіти авторський курс «Культура добросусідства». У чому його особливості, і як він допоможе іншим полікультурним регіонах України формувати толерантне ставлення до ближніх, розповіли розробники курсу Маргарита Араджионі і Ганна Медведєва педагогам західних регіонів та м. Одеси.

Презентації курсу пройшли в трьох містах: Одесі (11 вересня), Чернівцях (9 жовтня) та Ужгороді (11 жовтня) за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження» в рамках проекту «Поширення досвіду АР Крим з формування міжкультурної толерантності в полікультурних регіонах України».

За словами керівника групи розробників Маргарити Араджионі, ідея впровадження подібного курсу в систему освіти західних регіонів була сприйнята з великим інтересом усіма учасниками. Наприклад , у Чернівцях на презентації брало участь 55 осіб, серед яких були педагоги дошкільних установ, початкової школи, завучі з виховної роботи та методисти інститутів. Багато з них залишили позитивні відгуки по презентованому курсу і поділися намірами особисто брати участь у його апробації. Презентація проходила протягом чотирьох годин, і, як зізнаються самі педагоги, настільки їх захопила, що вони забули про час. Всі відзначили особливу форму подачі інформації, організацію та, власне, самих спікерів.

Маргарита Араджионі розпочала презентацію курсу з ігровою розминки, яка не тільки стимулювала до активної участі, а й створила дружню, привітну атмосферу в залі. Розробники відзначили основні моменти курсу: гендерна рівність, діалог культур, творча організація навчально-виховного процесу.

В Ужгороді прослухали презентацію 77 осіб, серед яких 50 осіб - директори шкіл і 27 завучів з виховної роботи. Сприяла проведенню заходу Тетяна Василівна Палько, директор Закарпатського Інституту післядипломної педагогічної освіти.

«Вже зараз співробітники і методисти Інститутів підвищення кваліфікації проявили бажання брати участь у робочій групі з адаптації курсу до специфіки свого регіону. В ідеалі ми плануємо адаптувати курс протягом цього року, а з вересня 2014 почати апробацію. Наскільки це буде можливо, залежить ще й від продовження фінансування після закінчення даного проекту, - каже М. Араджионі.

Специфіка адаптації курсу в західних регіонах полягає в географічних, історичних особливостях, а також у переліку національностей, які більш масово представлені в тих регіонах. На Буковині - це румуни, молдавани, євреї, роми, вірмени. На Закарпатті - угорці, румуни, роми, словаки. Західні регіони є прикордонними, сусідніми з чотирма державами. Тому тут розглядається тема взаємодії не тільки з найближчими сусідами, а й з сусідами, з якими розділяє державний кордон. Необхідно, щоб ця межа стала не лінією поділу, а лінією взаємодії.

Під час презентації слухачі поділилися, що в їх регіонах існують міжкультурні проблеми, які виникли у зв'язку з трудовою міграцією. Наприклад, зараз спостерігається великий відтік румунів до Румунії, Італії, українців - до Чехії. Також прибувають трудові мігранти в основному з країн середньої Азії, і ,безумовно, з'являються нові виклики. Повільно, але впевнено зростає кількість людей, які сповідують іслам, що раніше не було характерно. Тому кримський досвід для західного регіону важливий: ми перші зіткнулися з хвилею мігрантів (у нашому випадку репатріантів) , і також у Криму історично існував досвід спільного проживання представників ісламу і тих, хто сповідує християнство.

Опитування учасників:

1. Чим саме вам сподобався курс «Культура добросусідства»?

«Курс цікавий, позитивний, різнобічний, спрямований на позитивні відносини між дітьми».

«Мені сподобався курс тим, що він охоплює різні сторони розвитку дитини, повна взаємодія з сім'єю, дітей один з одним. Сподобалось ще й тим, що є багато практичних моментів, а не сухої теорії».

«За допомогою курсу можна згуртувати дітей, зняти з них агресію, виховувати всебічно розвинену особистість, яка вміє вчитися».

«Курс виховує найкращі морально-етичні якості».

«Курс сподобався тим, що вся робота спрямована на виховання у дітей співчуття, толерантності, і вчить співпраці. А ще дуже подобається тим, що тут втілений такий принцип, як системність, послідовність у роботі, чого завжди не вистачає для ефективної роботи педагога».

«У центр виховання ставиться дитина як особистість. Курс допомагає йому адаптуватися в дорослому світі, у ненав'язливій формі допомагає порозумітися з іншими дітьми і усвідомити самого себе».

«Курс сподобався своєю інтегративністю змісту, наявністю методичного супроводу, можливістю підготовки до його впровадження».

«Курс сподобався практичною спрямованістю, неординарністю проведення, можливістю живого спілкування».

2. Що вам не сподобалося в курсі?

«Багато Криму».

«Хотілося, щоб додаткова література була написана українською мовою».

«Сподобалося все, але є сумнів, що в сучасній школі є люди, яким ці питання небайдужі».

3. Які з вправ, розробок, методичних рекомендацій, представлених під час презентації, ви будете використовувати у своїй педагогічній практиці?

«Цікаві фізичні вправи, методичні розробки. У своїй роботі буду використовувати «Казкове відлуння» , «Граємо разом».

«Буду використовувати вправу «Серце»(історія про хлопчика) , «Долоньки» , «Сонечко та хмарінка».

«Я буду використовувати всі продемонстровані вправи, які найбільш цікаві».

«Вправа «Знайомство» та методичне вправа «Розірване серце».

4. Чи вважаєте ви необхідним адаптувати курс «Культура добросусідства» до реалій свого регіону і впроваджувати його в навчальний процес?

«Звичайно, можна адаптувати, тому що при всій шкільної завантаженості, мені здається, що такий курс буде корисним».

«Для впровадження на Закарпатті вкрай необхідна адаптація до місцевих реалій».

«Так, для Буковини теж буде доцільною ця тема».

 

 

 


БАЗА ДАНИХ:

Бібліотека
Публікації
Інформаційно-
довідкові
матеріали
Архів новин
Фотогалерея
Аудіоматеріали
Відеоматеріали



ПУБЛИКАЦІЇ:

"Культура добросусідства": Програми інтегрованого курсу і методичні рекомендації для навчальних закладів АРК, 2007

 

ФОРУМ:

Війти у форум

 

 
 2007-2013 © Центр міжкультурної просвіти і толерантності;  Дизайн: Андрій Мартовой
 
На головну сторінку